Piersonstraat 5
6951 BD Dieren, Gelderland

(0313) 41 45 56

Di - Za
Openingstijden per dag

Veel gestelde vragen

Mijn gehoorapparaat is nat geworden, wat nu?

Uw gehoorapparaat kan door diverse redenen nat worden. Wellicht bent u vergeten uw apparaat tijdens het douchen uit te doen. Misschien zat uw apparaat in het borstzakje van uw bloes of is het mee geweest in de wasmachine. Water kan uw apparaat beschadigen. Wij raden u aan om even langs te komen met uw gehoorapparaat zodat we het kunnen controleren en eventueel repareren. U kunt dan tijdelijk gebruik maken van een leentoestel.

Is elk hoortoestel geschikt voor mij?

Niet elk type hoortoestel is geschikt. Welk type voor u het meest geschikt is, is mede afhankelijk van uw soort gehoorverlies en wat uw wensen zijn.

Kan ik telefoneren met een gehoorapparaat?

Jazeker, dat is geen probleem. U hoeft  uw gehoorapparaat niet uit te zetten. U kunt het inhouden en uw telefoontoestel iets hoger houden.

Hoe kan ik mijn gehoorapparaat het beste onderhouden?

Er bestaan reinigingssetjes en wij staan voor u klaar om uw gehoorapparaat schoon te maken en te verstellen. U kunt hiervoor in de de winkel terecht.

Wordt een gehoorapparaat vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Als uw gehoorverlies op 1 oor minimaal 35 dB is, komt u in aanmerking voor een vergoeding. Vanuit de basisverzekering heeft u recht op 75% vergoeding. Mogelijk krijgt u vanuit uw aanvullende verzekering nog een extra vergoeding. Wij willen u daarin graag adviseren.

Moet ik een afspraak maken voor een hoortest?

Wij werken graag op afspraak, zodat we de tijd voor u kunnen nemen. Dit neemt niet weg dat het u uiteraard altijd vrij staat onze winkel te bezoeken.

Contact

Heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Dat kan!

Maak gebruik van ons contactformulier