Uw gehoorapparaat kan door diverse redenen nat worden. Wellicht bent u vergeten uw apparaat tijdens het douchen uit te doen. Misschien zat uw apparaat in het borstzakje van uw blouse of is het mee geweest in de wasmachine. Water kan uw apparaat beschadigen. Wij raden u aan om even langs te komen met uw gehoorapparaat zodat we het kunnen controleren en eventueel repareren.
Niet elk type hoortoestel is geschikt. Welk type voor u het meest geschikt is, is mede afhankelijk van uw soort gehoorverlies en wat uw wensen zijn.
Jazeker, dat is geen probleem. U hoeft uw gehoorapparaat niet uit te zetten. U kunt het in uw oor houden en u telefoontoestel iets hoger houden.
Ook kunt U kunt hem tegenwoordig koppelen met uw mobiele telefoon.
Op www.youtube.nl kunt u enkele filmpjes van ons vinden waarin wij uitgebreid uitleg geven.
Mocht dit niet lukken, in de winkel zijn allerlei schoonmaakkaarten verkrijgbaar.
Als uw gehoorverlies op 1 oor minimaal 35 dB is, komt u in aanmerking voor een vergoeding. Vanuit de basisverzekering heeft u recht op 75% vergoeding. Mogelijk krijgt u vanuit uw aanvullende verzekering nog een extra vergoeding. Wij willen u daarin graag adviseren.
Wij werken graag op afspraak, zodat we de tijd voor u kunnen nemen. Dit neemt niet weg dat het u uiteraard altijd vrij staat onze winkel te bezoeken.
Nee, een zorgtoestel word vergoed vanuit de basisverzekering en hierin bepaald de zorgverzekering de prijs van het hoortoestel.
Hoe lang u kunt genieten van uw gehoorapparaat of hoortoestel is niet in één antwoord te vangen. Ieder gehoorapparaat heeft een andere levensduur.
Het hangt bijvoorbeeld af van het gebruik, de slijtage en de status van het hoorprobleem. Maar een gemiddeld gehoorapparaat gaat minimaal vijf jaar mee.
In de meeste gevallen krijgt u via uw zorgverzekering om de 5 jaar een nieuw hoortoestel. Houd er rekening mee dat de specifieke voorwaarden kunnen variëren afhankelijk van uw persoonlijke zorgverzekeringspolis. Wanneer uw gehoor achteruit gaat of uw functioneringseisen veranderen binnen deze 5 jaar bent u van harte welkom bij Mijn Horen. Samen met u kijken we naar functionele oplossingen om het gehoor te verbeteren.
Wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.
Nee, u hoeft niet slechthorend te zijn aan beide oren om in aanmerking te komen voor een vergoeding voor een hoortoestel. Een minimaal gehoorverlies van 35 decibel aan één oor is voldoende om een vergoeding te kunnen krijgen. Dus zelfs als u slechthorendheid ervaart aan slechts één oor, kunt u recht hebben op een vergoeding voor een hoortoestel. Het is wel belangrijk om dit te bespreken met zorgverzekeraar om de specifieke voorwaarden en dekking te begrijpen die op uw situatie van toepassing zijn.
Het verplichte eigen risico bedraagt € 385,-. Dit eigen risico wordt besteed voor alle zorgkosten, bijvoorbeeld het kopen van hoortoestellen. Daarnaast komt er nog een eigen bijdrage van 25% bovenop.
De mogelijkheden hierbij zijn dus een hoortoestel met vergoeding van uw zorgverzekeraar of een hoortoestel zelf kopen zodat u keuzevrijheid heeft en mogelijk een beroep kunt doen op een fiscale regeling. Het is belangrijk om te begrijpen welke kosten en vergoedingen van toepassing zijn op uw specifieke situatie. Bespreek dit met uw verzekering.
De website van de Belastingdienst geeft een uitleg over de voorwaarden of gehoorapparaten wel/niet aftrekbaar zijn voor de belasting.
Een gehoorapparaat koopt u altijd met 75% vergoeding wanneer het hoortoestel in één van de categorieën valt. Hiervan betaalt u 25% dus zelf. Het kan voorkomen dat u een meerprijs moet betalen.
U mag het bedrag van de meerprijs alleen aftrekken als aan de volgende 2 voorwaarden is voldaan:
Is de meerprijs ontstaan door persoonlijke voorkeuren, bijvoorbeeld de kleur? Dan is het bedrag van de meerprijs niet aftrekbaar.
Betaalt u een verplichte eigen bijdrage? Of hebt u verplicht eigen risico? Dan mag u deze bijdrage of dat eigen risico niet aftrekken.
Bij Mijn Horen krijgen nieuwe klanten altijd een gratis gehoortest. Dit betekent dat u geen geld hoeft te betalen voor de eerste test om te kijken hoe goed uw gehoor is. We willen u graag helpen uw gehoor te verbeteren.
Wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.
Alle klanten die voor het eerst bij Mijn Horen binnenkomen, krijgen altijd een gratis hoortest.
Als u recht heeft op een vergoeding krijgt u 75 procent van uw verzekeraar vergoed voor hoortoestellen in de categorie 1 tot en met 5. Hoortoestellen uit deze categorieën zijn goede hoortoestellen, alleen niet de nieuwste. Als u de allernieuwste hoortoestellen wilt, krijgt u hiervoor dus geen vergoeding.
U krijgt een vergoeding bij de eerste aanschaf van een hoortoestel of om de 5 jaar. Iedere 5 jaar mag u dus nieuwe hoortoestellen aanschaffen met vergoeding.
Wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.
Als u recht heeft op een vergoeding krijgt u 75 procent van uw verzekeraar vergoed voor hoortoestellen in de categorie 1 tot en met 5. Hoortoestellen uit deze categorieën zijn goede hoortoestellen, alleen niet de nieuwste. Als u de allernieuwste hoortoestellen wilt, krijgt u hiervoor dus geen vergoeding.
U krijgt de vergoeding bij de eerste aanschaf van de hoortoestellen of om de 5 jaar. Iedere 5 jaar mag u dus nieuwe hoortoestellen aanschaffen met vergoeding.
Mijn Horen is een StAr erkend bedrijf en beschikt daarom over het keurmerk ‘Erkend Audicien’. Om dit keurmerk te verdienen moet een audicien voldoen aan een aantal voorwaarden en regels van het Audicien Register. Een van deze voorwaarden is dat geregistreerde audiciens werkzaam moeten zijn in de filialen van de audicien. Bij Mijn Horen zijn in alle filialen geregistreerde audiciens werkzaam.
Wanneer u een nieuw hoortoestel draagt, begint een proefperiode die doorgaans 8 tot 12 weken duurt. Tijdens deze periode kunt u wennen aan het dragen van het hoortoestel en ervaren hoe het uw gehoor verbetert. Gedurende deze tijd zullen we regelmatig met u in contact komen om te controleren of de instellingen van het hoortoestel nog steeds aan uw wensen voldoen.
Aan het einde van de proefperiode zal er een eindcontrole plaatsvinden om te beoordelen of uw gehoorbehoeften en doelen zijn bereikt. Als u tevreden bent met het resultaat en zich comfortabel voelt met het hoortoestel, zullen wij zorgen voor de afhandeling met uw zorgverzekeraar, zodat u de nodige vergoedingen kunt ontvangen.
Na de aanpassing gaat de proefperiode van 8 tot 12 weken in. In deze periode kunt u wennen aan het gehoorapparaat. Tussentijds zullen we controleren of de instellingen nog naar uw wens zijn. Uiteindelijk vindt er de eindcontrole plaats om te zien of de doelen behaald. Als u helemaal tevreden bent, zorgen wij voor de afhandeling met de zorgverzekeraar.
Otoplastieken, ook wel bekend als op maat gemaakte oordoppen, bieden een perfecte pasvorm voor uw oren. Ze zijn ideaal om uw gehoor te beschermen in lawaaierige omgevingen of om specifieke geluidsfrequenties te verminderen, terwijl belangrijke geluiden behouden blijven. In onze winkels helpen we u graag bij het vinden van de beste otoplastieken voor u!
Sinds 1 januari 2013 is in Nederland de zorgverzekeringswet gewijzigd met betrekking tot de vergoeding van hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen. Het nieuwe vergoedingssysteem is gebaseerd op het “Protocol Hoorzorg,” dat is vastgesteld door Zorgverzekeraars Nederland (ZN). Dit protocol bepaalt de richtlijnen en criteria voor het voorschrijven en verstrekken van hoortoestellen.
De hoogte van de vergoeding hangt af van de categorie waar u invalt. Binnen de hoortoestellen zijn er vijf vaste categorieën : van categorie 1 voor eenvoudige gehoorklachten tot 5 voor de meest complexe problemen. Ook hoortoestellen. De bedoeling is dat de audicien een hoortoestel uit de juiste categorie aanmeet.
Volwassenen betalen een eigen bijdrage van 25% voor hun voorgeschreven hoortoestel, gebaseerd op het bedrag dat door hun zorgverzekeraar is bepaald. Dit betekent dat de zorgverzekeraar 75% van de kosten dekt. Voor kinderen tot 18 jaar wordt de eigen bijdrage volledig vergoed door de zorgverzekeraar, waardoor zij recht hebben op gratis hoortoestellen en audicienzorg.
Ja, maar gratis hoortoestellen zijn eigenlijk altijd oudere modellen. Ze zijn niet uitgerust met de nieuwste, geavanceerde technieken. Dat betekent dat u daarmee wel wat beter kunt horen; maar neemt u daar genoegen mee? Of wilt u écht goed horen?
Mijn Horen gaat altijd voor het beste resultaat. Voor een ongeëvenaarde hoorervaring. De ontwikkelingen in hoortoestellen staan niet stil. Sterker nog; ze gaan hard. Daardoor zijn ze steeds meer in staat om uw gehoorverlies zo te corrigeren, dat u (haast) geen last meer heeft van uw hoorprobleem. Nieuwere hoortoestellen, die buiten de vergoeding door de zorgverzekeraar vallen, kunnen veel uitgebreider worden afgesteld. Zo kunnen ze uw gehoorverlies écht goed corrigeren.
Benieuwd naar het verschil? Test gratis en vrijblijvend zo’n geavanceerd hoortoestel in onze proefperiode. Merkt u meteen of het voor u iets toevoegt.